در چند روز گذشته، تحولات عجیبی در صنعت پتروشیمی کشور رخ داده است. مدیران دو هلدینگ بزرگ پتروشیمی، یکی تحت مدیریت خلیج‌ فارس متعلق به صندوق بازنشستگی نفت و دیگری صبا انرژی متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری، به طور ناگهانی عزل شدند. این عزل‌ها در شرایطی انجام شده که این دو بزرگوار به هیچ وجه از هیچ تلاشی برای حفظ سمت خود دریغ نکرده بودند. حالا این سوال مطرح می‌شود: شوق خدمت تا کجا ادامه دارد و آیا پشت این عزل‌ها بازی‌های قدرت نهفته است؟